May 27, 2010

End of Spring

My husband once said he couldn’t ever live in a claustrophobic flat without a yard and a garage. I have to admit I agree with him, not because I love working on the yard, I am not that type of gal who likes to stuff my nails with dirty. Primadona? Yeap.
But I take pride in my husband’s landscape skills. He spends endless hours, gathering leaves and branches, mowing the lawn, seedling and transplanting beautiful flowers in various colors. All season long, I am mesmerized, every time I open the front door and look at the stunning flowers and greenery. First blooms are always the camellias, then the tulips and roses, daffodils and daisies and finally the variegated hydrangeas. A parade to put the Rose Parade to shame.
From March until late May, our little home is a mixture of green and color everywhere. Sometimes, for me who lived ⅔ of my life in apartments in big cities, is almost like a dream living in a house with a front yard and back porch.
I have my privacy, my lone moments, my flowers and my trees. What else can I ask for?................. A Pool?


Uma vez meu marido disse que ele se sentiria claustrofóbico em um apartamento, sem um quintal e uma garagem. Tenho que admitir que concordo com ele, não porque eu gosto de jardinagem, eu não sou aquele tipo que gosta de cavar a terra e sujar as unhas. Primadona? Talvez.
Mas me orgulho das habilidades do meu marido com jardinagem e paisagismo. Ele passa horas intermináveis, recolhendo folhas e ramos, cortando a grama, transplantando lindas flores daqui pra lá. Durante a primavera, cada vez que eu abro a porta da frente e vejo as flores e a vegetação, me deslumbro. Primeiro, as camélias são as primeiras a florir, em seguida, as tulipas e as rosas, depois os narcisos e as margaridas e, finalmente, as hortênsias que mudam de cores. Uma desfile para fazer o desfile das Rosas sentir um pouco de inveja de nós.
De março até o final de maio, a nossa casinha é uma mistura de verde e cor em toda parte. Às vezes, para mim, que vivi ⅔ da minha vida em apartamentos nas grandes cidades, é quase como um sonho, viver em uma casa com jardim e quintal.
Eu tenho minha privacidade, meus momentos solitários, as minhas flores e minhas árvores. O que mais eu posso querer?.............. Uma piscina?

No comments: