Apr 2, 2010

Spring cleaning

Out with the old

In with the new


1- Urban Decay Eyeshadow Primer Potion 4-CoverGirl- Smoky Shadow Blast
2- Benefit New 10 5-CoverGirl- LashBlast Volume
3- MAC Mineralize Skinfinish, Light Medium 6-MAC lipstick - Blankety

I did a spring cleaning inside my bathroom drawer. I am throwing away my ancient makeup. Seriously, I got foundation with expiration dated in 1996.
I clutter a lot, especially makeup. Seriously, one of these days, I will take a picture of my closet for further evidence.
Since it is beginning of spring and I am feeling good, I decided to do a spring cleaning and as I am in the cleaning mode already, I got inspired and uncluttered underneath the cabinet´s sink as well. Old shampoos, conditioners, hair detanglers, body lotion, creams, everything out. Off with the old, on with the new. It looks a lot better now without the mess.
The expiration dates on certain cosmetics are incredible. I freaked out when I realized I was wearing old eye liners and bacteria grows all over the tip of the applicator. Yack!
Below I got a list of cosmetics with their expiration dates.
Oil-Free Foundation: 1 year
Cream or Compact Foundation: 18 months
Concealer: 12-18 months
Powder: 2 years
Blush and Bronzer: 2 years
Cream Blush: 12-18 months
Powder Eye shadow: 2 years Cream Eye shadow: 12-18 months
Eyeliner: 2 years
Liquid eyeliner: 3-6 months
Mascara: 3 months
Lipstick: 2 years
Lip liner: 2 years
Lip gloss: 18-24 months
Nail Color: 1 year
Eu fiz uma faxina grossa na minha gaveta do banheiro. Estou jogando fora toda minha maquiagem antiga. Sério, eu tenho base com vencimento datado em 96.
Eu sou muito desorganizada, um dia desses, eu tiro uma foto do meu armário para posterior evidência.
Como é começo de primavera, decidi fazer uma limpa. Já que estou no módulo limpeza, me inspirei e organizei o armário embaixo da pia. Shampoos expirados, condicionadores, desembaraçantes, loção para o corpo, cremes, joguei tudo fora. Fora com o velho, espaço para o novo. A aparência dos armários melhorou muito, agora sem a bagunça.
As datas de vencimento em certos cosméticos são inacreditáveis. Eu me assustei quando percebi que estava usando delineador velho e que bactérias crescem incontroláveis ao redor do pincel. Eco!
Abaixo eu tenho uma lista de cosméticos com as respectivas datas de vencimento.
Maquilagem à base de água: 1 ano
Base cremosa ou compacta: 18 meses
Concealer: 12-18 meses
Pó: 2 anos
Blush e Bronzer: 2 anos
Blush cremoso: 12-18 meses
Sombra em pó: 2 anos – Sombra cremosa: 12-18 meses
Delineador: 2 anos
delineador líquido: 3-6 meses
Rímel: 3 meses
Batom: 2 anos
Delineador labial: 2 anos
Brilho labial: 18-24 meses
Esmalte: 1 ano

No comments: