Jun 13, 2010

World Cup Fever



Behold! June has just started and with it. .. 2010 World Cup!
As everybody has noticed, the World Cup started this weekend and my nails have been bitten right down to the roots. My team hasn’t even played yet.
It is always the same long-suffering ordeal, and now double-suffering, because I LOVE my Brazilian team, but I am rooting for the American team as well. I just watched the game USA x England – end score – 1x1. An historical result for the USA! It was impossible not being captivated by the amazing game. USA came a long way, and their players have not disappointed. They gave everything they had, heart and passion, sweat and blood. They made an effort and this effort was worth them a precious 1 point.
I don’t know whether or not my heart will resist throughout the tournament. I am Brazilian, born and raised like one, but I have adopted the USA as my country of choice. I love this country, these people and their culture. I am used to joking that I am step child of Uncle Sam.
The only thing I don’t want to happen is a match between Brazil and USA. Hope to God! And I’ll keep on chewing… In the meantime a Hip, Hip, Huha to U.S.A! Brazil is going to play against North Corea – Tuesday.
The Baby Surprise Jacket is almost off the needles! This was a very gratifying project, almost like solving a huge math problem. I was very skeptical when I began, but then, close to the end, I see the nonsense taking shape of a jacket. Although the pattern says there’s neither breaking-offs nor joining-ins of wool, mine shows a lot of both. I had to improvise because I ran out of the main color. It was a sort of working in the dark, I didn’t know exactly what to expect every time I added a new color and how the work would turn out. Literally it is a surprise from the beginning to the end. Absolutely, I will be knitting this fun jacket a hundred times over …

Segura coração! Junho começou e com ele. .. a Copa do Mundo de 2010!
Como já devem ter notado, a Copa do Mundo começou neste fim de semana e as unhas já estão só no toco. E o Brasil nem jogou ainda!
É sempre o mesmo calvário de longo sofrimento, agora então, sofrimento dobrado porque eu amo meu time, mas eu também torço para a equipe americana .Eu assisti o jogo E.U.A. x Inglaterra - resultado final - 1x1. Um resultado histórico para a E.U.A.! Impossível não se emocionar com esse incrível jogo. Os E.U.A. têm feito uma ótima campanha, e os jogadores não decepcionaram. Deram tudo o que tinham, coração e paixão, sangue e suor. Eles se esforçaram e esse esforço valeu-lhes um ponto precioso e muita motivação para continuar rumo as finais.
Eu não sei se meu coração vai resistir tanta emoção. Eu sou nascida e criada brasileira mas adotei o E.U.A. como meu novo país. Eu amo este país, as pessoas e sua cultura. Eu digo que sou uma enteada do tio Sam.
A única coisa que eu não quero que aconteça é uma partida entre Brasil e os E.U.A.. Juro por Deus! E ai sigo eu, comendo as unhas que sobraram ... Nesse ínterim, um Hip, Hip, Huha aos E.U.A! O Brasil vai jogar contra a Coréia do Norte - Terça-feira. Aja coração e unhas!
O Casaquinho Surpresa está quase saindo das agulhas! Este foi um projeto muito gratificante, tão gratificante quanto resolver um problema de matemática cabeludo. Eu estava bem descrente quando comecei, mas depois, perto do fim eu vi o abstrato tomando a forma de casaco. Embora a receita diz que não há emenda de lãs, o meu mostra um monte delas. Eu tive que improvisar porque a lã principal acabou e tive que adicionar a segunda cor mais do que o planejado.
Tricotar esse casaco é como trabalhar no escuro, cada vez que se introduz uma nova cor, a peça revela-se diferente, sob uma nova luz.
Literalmente, é uma surpresa do início até o fim. Definitivamente vou tricotar esse casaco centenas de vezes ...

No comments: